
Oyun,
video, chat, bilgi edinme.. “Bilgisayarı ne için kullanıyoruz?”
sorusunu soran Intel firması Türkiye’nin e-dönüşüm sürecini anlamak için
yaptırdığı ‘Türkiye Bilgisayar Kullanım ve Tutum Araştırması’nın
sonuçlarını kamuoyuna açıkladı.
Türkiye
genelinde 28 il, 55 ilçe ve 113 mahallede bütün sosyo-ekonomik statüden
insanla yapılan birebir görüşmeler sonucu elde edilen bilgilerle
oluşturulan sonuçlara göre Türk insanının yüzde 40’i bilgisayarı müzik
dinlemek için kullanıyor.
Müzik
dinlemeyi e-posta alıp vermek izliyor. 1,134 katılımcının katıldığı
araştırmada son sırada ise web sitelerini dolaşmak ve chat yapmak
geliyor.
Araştırmayı
yaptıran İntel firmasından Çiğdem Ertem internet kullanımı konusunda
kadınlar ve erkekler arasında bir uçurum olduğunu ve kendilerinin şirket
olarak bu konuya odaklanmış olduklarını belirtti.
Araştırmayı
ekonomik açıdan yorumlayan bir başka araştırmacı ise Türkiye’nin diğer
G-20 üyelerinin bu konuda oldukça gerisinde olduğunu söyledi.
Araştırmanın başlıca sonuçları ise şöyle:
- Erkekler arasında internet kullanım oranı %85 iken bu oran kadınlar arasında yüzde 58.
- İnternetin ne olduğunu hiç duymayan yüzde 0,5’lik bir kesim var.
- Bugüne kadar hiç internet kullanmayanların oranı yüzde 19.
-
Kadınların üçte biri hiç internet kullanmadığını belirtirken erkeklerin
yalnızca yüzde onu bugüne kadar hiç internet kullanmadı.
- Evin annesinin internet kullandığı ev oranı yüzde 18.
-
Kullanıcıların yüzde 78′i kendi evinde, yüzde 47’si internet kafede,
yüzde 33′ü başka birinin evinde, yüzde 31′i ise çalışırken internet
kullanıyor.
- Gençler için chat ve surf ebeveynler için eğitim ve öğretim önemli.
- Kentlerde yaşayan insanların üçte ikisinin bilgisayarı var.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder